Wednesday 09 October 2019

Par aruncate alandala pe pereți, pe stradă, pe sacoșe, pe tricouri, pe autobuze, pe oriunde. Doar par, pentru că-n realitate, în dosul reclamelor reușite stau strategii minuțioase, gândite și răstălmăcite în mii de feluri de oameni iscusiți în domeniu. Drumul unei singure reclame de la idee până în fața ochilor tăi e unul anevoios, iar când spun reclame publicitare mă refer la cele realizate de profesioniști, nu amatori.

Nu doar produsu-n sine vinde, ci și textul, personajele folosite și chiar culoarea, de exemplu. Dacă vrei să îți încarci telefonul și cauți pe un bulevard un magazin Orange, fără să-ți dai seama te vei uita după un pătrat portocaliu.

Roșul aprins, de asemenea, rămâne sufletul reclamelor Coca-Cola și se-ntâmplă uneori ca gândul să te poarte spre un pahar de suc rece tocmai pentru că roșul acela nu-i dă pace minții tale.

De altfel, cum îți intră-n cap Coca-Cola nu reușește niciun alt brand. În ultimele două zile, am frecat menta pe străzile principale din Iași, precum și prin centrele comerciale din oraș și am observat că din 50 în 50 de metri vei revedea fie un banner, fie un frigider Coca-Cola. Oamenii sunt geniali și munca lor e răsplătită în fiecare zi de oameni, fiind cea mai consumată băutură acidulată din toate timpurile.

Coca-Cola va exista și peste un secol, și peste două, deoarece nu uită să își stârnească clienții și să le-amintească cine-i liderul mondial al răcoritoarelor.

În București Coca-Cola domină Piața Romană

În altă ordine de idei, te-ai întrebat vreodată de ce în vecinătatea cafenelelor și a hotelurilor găsești mereu un bancomat sau o agenție bancară? Dacă nu, e timpul să te gândești la asta. Nimic nu e întâmplător în viață și cu atât mai puțin în publicitate. Spun asta mai ales pentru cei care încă cred că e ușor să vinzi orice, oricând, oricum.

Marile branduri nu ies în stradă și strigă Ia cartela cu minute, neamule! sau Șefu’, nu vrei să cumperi fericire la sticlă?! Nu, ele flirtează subtil cu tine, îți câștigă încrederea și mai apoi te lasă să alegi, fiind sigure că ei vor fi opțiunea ta.

În publicitate, ironic, nu tu alegi brandul, ci brandul te alege pe tine, căci înainte ca tu să îți dai seama că ai nevoie de un produs, producătorul știa că ți-l vei dori. De altfel, oamenii aceștia nu speră să aibă succes cu fiecare reclamă nouă, ci sunt siguri că vor reuși, pentru că e știință ce se-ntâmplă în spatele fiecărei campanii.

Data viitoare, când ieși din casă, privește dincolo de orice reclamă și te vei lămuri că nu vorbesc prostii. Și publicitatea e o artă! 😉

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *